söndag 5 augusti 2007

Nytt aktivitetsombud

Mitt namn är Eva Valdelin-Larsson och bor tillsammans med min man Lars och Lagottovalpen "Poppe" som är 7 månader och hans kompis katten.

Vi bor ca 5 mil sydväst om Piteå, 2 km från länsgränsen i en by som heter Klubbfors.

Jag har haft hund sen barnsben. Senaste rasen var 3 st newfoundland. Jag miste sista hannen, bara 3 1/2 år i hjärtsjukdom i december förra året. Hade inte tänkt skaffa någon mer hund men eftersom jag är sjukpensionär idag och går hemma blev ensamheten för stor.

Jag hade redan i slutet av 90 talet smygtittat på lagotton men då tyckte jag att det skulle bli lite mycket att ha både njuffar och lagotto.

Poppe föddes 8 dagar efter min njuffes bortgång så han kom som en skänk från ovan. Han är en intelligent liten buse men han är underbar.

Jag tillsammans med Ulrika kommer att vara aktivitetsombud för Norrbotten. Vi kom fram till att vårt län är stort kvadratmeter sett och det är vettigt att vara två som kan dela på uppgiften.

Min tanke är att i slutet av augusti eller början på september ordna en träff hemma hos mig.

Träffen skulle vara över en helg. Vi har tid att prata hund, vara med hund, få tips om hur vi letar kantareller t.ex. Vi kan lägga ut sökspår och mycket mycket mer.

Lördagkväll umgås vi kring grillen i vår "lappkåta" där vi grillar, vi köper in maten och ni betalar självkostnadspris, och vi kan ordna trubadurer som spelar för oss på kvällen.

Vi har 2 ha åker, vi har skogen alldeles intill och fiskeälvar om någon vill fiska.

Har du husvagn/bil kan du ställa upp den hos oss.. Annars kan du hyra stuga på Fällfors Camping (där min man är ansvarig) som ligger 1.5 mil från oss. _TILL RABATTERAT PRIS FöRSTåS._

Kan detta vara någonting?
Ring eller maila mig om synpunkter, fler ideer, önskemål eller bara intresse.

Vi hörs
Eva Valdelin-Larsson

Inga kommentarer: